Milyen lesz a jövő Roosevelt tere? Egyesek szerint túl zöld, mások szerint túl rideg a Lánchíd pesti hídfőjének terve

2009.10.03. 14:35 futurista
Roosevelt

Sajnos az Index fórumai (számomra érthetetlen módon) az RSS-en túli világ részei, így csak nagyon ritkán kapok el valami jó témát arra. Most is csal Solaitid, a Városképp bloggerének kommentjéből értesültem, hogy a városrehab topikban élénk vita dúl a Roosevelt tér átalakításának terveiről. A látványterveket amúgy a terveket jegyző Város-Teampannon Kft. honlapján találjuk meg, na de lássuk a többi látványtervet és a heves vita érveit pro és kontra.

Mellette szól:

  • normális tér fogadja a Pestre érkezőket és nem egy körforgalom,
  • be lehet lakni, sétálni a rendelkezésre álló teret, ami jelenleg csak dísz
  • több teret kapnának a gyalogosok a jelenlegi parkoló és útfelületek helyett,
  • jobban érvényesülnének az épületek.

Ellen szól:

  • rideg,
  • ez a terület nem egy park eredetileg, minek belőle azt csinálni,
  • ha már park, akkor miért kell kikövezni, akkor legyen már tényleg zöld,
  • minek hozzányúlni, nem jó úgy, ahogy van?
Roosevelt
Roosevelt
Roosevelt
Roosevelt
Roosevelt
Roosevelt

 

[Mint fent is említettem, a látványtervek innen valók]

Egy kattintás és nem maradsz le a friss posztokról:

Címkék: budapest park növény városépítészet

A bejegyzés trackback címe:

https://futurista.blog.hu/api/trackback/id/tr231424987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.10.03. 22:01:33

Érdemes összevetni a tervet a jelenlegi zöldfelületi arányokkal.
Kép itt: imgfrm.index.hu/imgfrm/3/2/6/0/BIG_0006523260.jpg

kovacsferenc123123 2009.10.11. 13:25:00

ezt most minek? olyan szép úgy ahogy van, olyan szimmetrikusan :(.

HelBrocko 2009.10.11. 13:39:12

És a Széchenyi rakpart, hogy kapcsolodna a forgalomhoz?

HelBrocko 2009.10.11. 13:43:57

Mármint az a része, amely a MTA szintjén van, nem a lenti.

Dr Milton 2009.10.11. 14:56:30

Szerintem nem érdemes átalakítani, egyelőre nem. Sokkal csúnyább, jobban felújításra szoruló terek vannak mint ez. Egyetlen változtatás amit végre kéne hajtani rajta: visszakeresztelni gr. Apponyi Albert térré

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.11. 16:47:19

@HelBrocko: már nem azért, de az most sem kapcsolódik a forgalomhoz, onnan nem lehet felhajtani a Lánchídra. Talán az MTA előtti mélygarázsnak lenne onnan bejárata, de remélhetőleg nem, mert a Széchenyi rkp hosszú távon korzósítva lesz.

Egyébként szerintem teljesen jogos a felújítás, ki kell szabadítani a Roosevelt teret az autók fojtogató gyűrűjéből.

zita0002 2009.10.11. 22:47:08

aha, nem értem!

Ezek után akkor Erzsébet hídról se Petőfi Sándor utca(az ugye gyalogos lesz vagy mi a szösz) se Roosvelt tér! Valaki világosítson már fel, hogy hogy jutok el akkor mondjuk majd a Deákra autóval? Oke járjak gyalog de mondjuk egy budaörsi tecsós nagybevásárlás után merre is menjek haza? ezek elmebetegek! :(

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.10.12. 00:44:29

Úgy tudom, hogy az Astoriát átalakítják, és lehet majd ott balra kanyarodni. De a cél tényleg az, hogy minél kevesebben akarjanak ott autóval menni, és akkor az ott lakók is könnyebben jutnak haza.

Azt mondjuk hozzátenném, hogy a Deák térről Budaörsre járni bevásárolni egy elég fura és értelmetlen szokás. Ha mindenképp tecsó, akkor ott van az Arena Plaza tizedakkora távolságra, meg hát ott van közel több vásárcsarnok, jó kis pékségek, stb. stb.
Persze ha valaki mindenképp tecsóminőségű árura vágyik...

zita0002 2009.10.12. 09:54:47

a megoldás a részletekben rejlik, büdaörsön dolgozom;)

zita0002 2009.10.13. 14:03:11

MO mint Magyarország vagy mint M nulla(körgyűrű), egyik sem valami fényes dolog, bár a deákra nem vezet az M0 és valahogy az sem értem, hogy gondolod menjek el csepelig budaörsről és onnan menjek be a deákra?

kommester 2009.10.15. 10:30:35

Nekem úgy rémlik, hogy eddig az egész terület védett volt: a mai dombot Magyarország településeiből hozott földből építették a kroobázás alaklmával, s a mai fák egy részét is még akkor ültették. Ellenzem, hogy ezt a dombot szétgyalázzák, ehelyett emléktáblát kellene odatenni. Szarvas Gábor nyelvész szobrát abból az időből, amikor még az MTA védeni és fejleszteni kívánta a magyat nyelvet az MTA előtt már csak az MTA felébresztéséért is ott kellene hagyni a többi szoborral egyetemben. Egyáltalán miért kell minden átépíteni? Építészek, kevés a munka? Önkormányzatok, meg akarjátok örökíteni magatokat? Ne így.

kommester 2009.10.15. 10:31:48

Elnézést: "koronázás" (kroobázás) :-).

megállnék egy szóra 2009.10.18. 21:48:46

@markusbenjamin:
persze, szép... de vajon a Duna-partot gyalogosként jelenleg könnyen meg tudod közelíteni? vajon a szép, nagy zöldfelületet mint városlakó használni tudod?
eddig mindenki köztereket akart a belvárosban. most tessék, itt lesz. most meg ez nem tetszik?
hogy is van ez?

innovation 2009.10.20. 21:56:13

Vissza a koronázó dombot és a forgalmat el jobbra, balra, de zebrát, hogy át lehessen menni a parkba. Szobrok marardhatnak, még egy szükőkút (de olyat, mint anno a Kálvin téren volt) és a keleti oldalára nem ráengedni az autókat. S már lehet is élvezni a zöldet, lehet autózni. Vmint szép, illeszkedik a környékhez és olcsóbb...

xiau.ling 2009.10.24. 18:00:29

nem vagyok pesti, így nem tudtam mit akarnak átalakítani, megnéztem google.maps-on és ezt a teret olyanra alakítani, mint a terveken látszik felelőtlen ökörségnek tűnik. nyáron egy ápolt fűbe kiülni mennyivel jobb, mint a sütős köveken párolni a lábunk.
az a része jó csak, hogy a Lánchíd Budára vivő sávjának forgalmát a tér déli oldalán vezetni, így megszűnne a zöldfelületet körülölelő forgalom, és amit délen elvesznek aszfalttal a térből, azt az északi oldalán hozzáadják, plusz a Duna part felőli aszfaltcsík helyén is lehetne füves felületet kialakítani, esetleg kevés aszfalt, meg pár cső és esténként megtelne a hely görkorisokkal.

spag · http://railzone.nl 2009.11.09. 22:27:30

Az világos hogy a körforgalomnak látszó (mert nem az) szmogkeringetőt érdemes lerövidíteni ahogy ezen a terven is van, ez már régi ötlet; de valóban minek ennyi kő a semminek (hollán ernő utca vége nagyban), és fantáziátlanul egyszerűen a meglévő út helyén, illetve nem világos, hogy gondolják a gyalogos közlekedést a hídfő környékén, ahol igény az van bőven. kell egy határozott zebra ahol be van szűkítve a forgalom, akársak már most a tér többi részén.

Ha visszanézitek miylen "zöld" volt pl. a millenniumi városközpont (az irodaházak) látványterve és mi lett belőle (parkolók) akkor én attól nem félnék h túl zöld lesz egy pesti tér.

hegyilany 2009.12.01. 13:32:44

@kommester: Nekem is úgy rémlik, hogy hazánk legöregebb ismert akácfája található ott (az az állványzattal alátámasztott fa). Az megy majd a kukába?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.07.09. 10:21:26

Három darab zebra kell első körben. Helyük: Sofitel előtt, Akadémia előtt, Grasham előtt. Lehet lámpás is. Aztán kellenek a parkban buchwald padok a nagyobb fák alá, és a két szobor köré - kb 10 db. Valamint korhű kandeláberek (Zrínyi utcai stílusban). Ez volna a nulladik lépés. Aztán ki kéne tenni három webkamerát, és kielemezni velük gyalogosáramlásokat, s annak adatai alapján kijelölni a végső gyalogutakat. A gyalogosfelületek anyaga lehetne K-kő jellegű, de lehetne olyan is, amivel pl mostanában burkolják a Mechwart ligetet. Az Akadémia előtti parkoló parkosítása (vagy inkább teresítése) már a következő lépés lenne. De olyan mérvű lakövezést (pláne mászkővel) semmiképp sem tartanék célzottnak a Duna közeli felületre, mint amikkel a tervekben (és tervezők eddigi munkáiban) találkozhatunk. Kérdés hogy a park felületét ki milyen célból akarná megnyitni az emberek előtt. Ha heverészésre, pihenésre, akkor az én verzióm teljességgel elegendő. Ha "központi rendezvényhelyszínnek", akkor persze minden fűszál bezavar. De ilyen funkciót én abszolút nem látnék ide szívesen.

Egy 20-as évek beli hasonmás beruházással viszont minden további nélkül kiegyeznék.
Íme az előkép: database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=020358&no=0

Ignorantius 2010.07.20. 15:02:16

Ennek így nem sok értelme lesz -ha nem növelik a zöldfelület arányát, felőlem akár autók is járhatnak.
A nyarak egyre melegebbek lesznek, miért kell mindent agyon kövezni? Az Egyetem teret is jól elbaszták, 2 db fa, ha van rajta már sokat mondok, ellenben meg lehet dögleni a melegtől, ill. megvakulni a fehér kőről visszaverődő fénytől. Gratula basszák meg, most így lesz vagy 30 évig.......

ZBR 2010.07.20. 22:26:43

@Dr Milton:
Minek? Roosevelt nem érdemel teret?

@airdace:
Az Alsórakpart sem kapcsolódik az új terv szerint, ami nem csak az Andrássy út felé haladás miatt szar, de a rakpart bármilyen okból történő lezárásakor a forgalom nem lesz terelhető az Akadémia utcába se.

@Ignorantius:
És sorolhatnánk a példákat: Gödör, Városháza... Rengeteg a kő.

@városjáró:
Ez a megoldás nekem is szimpatikus. A korzó folytatását képezően kereszteződés kell a Lánchíd pesti hídfőjéhez is.

@zita0002: Te még a kisebbik probléma vagy a Tescoddal. De mi lesz a tűzoltóval, mentővel, rendőrrel? A rakparton eddig gyorsan lehetett berántani az egységeket, ennek vége. Az ötödik kerületi tűzoltóság, pl. a Deák tér tőszomszédságában van ugyan, de a KETTŐ, azaz KETTŐ szerrel semmire nem mennek, ha ne adj isten tűz ütne ki a metróban.

felucca 2011.03.24. 10:55:33

@zita0002: nem értem. Attól, hogy a téren megszűnik a körforgalom, miért nem tudsz kimenni Budaörsre? meg visszajönni?

felucca 2011.03.24. 11:06:41

@Ignorantius: A nyarak egyre melegebbek lesznek. Ezt, mint belenyugvó megállapítást érdemes összevetni a budaörsi teszkózással. Vajon van-e a kettő között összefüggés? És ha van, mi is a teendő?

Véleményem szerint, ha értelmes állatok módjára reagálnánk a veszélyekre, akkor akár a többi 300 budapesti közteret is faltól-falig le lehetne burkolni, fekete aszfalttal, a nyarak mégsem lennének melegebbek.