Még egy pompás metrókijelző-ötlet: miért nem látjuk már a mozgólépcső tetején, mikor jön a következő szerelvény?

2010.05.20. 08:06 Zubreczki Dávid

Remek metrókijelzőket nem csak katalán dizájnerek, hanem magyar bloggerek is kitalálhatnak. Volt ugye a zsúfoltság-előrejelző készülékről egy rövid bejegyzésünk, Kazal reblogolta, majd hozzáfűzte:

 

apró, de annál nagyobb innováció lenne a budapesti metróban, ha a lent felszerelt előre illetve visszaszámlálókat a mozgólépcső fölés is kitennék legalább két ízben, így lehetne tudni, hogy fel kell-e löknöd a baloldalt terpeszkedő nénit aki a barátnőjével beszélget, vagy sem.

ezzel megoldódna a jobbra tartás is, mert ha sokan sietnek látván hogy mindjárt jön a metró, akkor megszűnik a baloldalt horpasztás.

 

Tényleg teljesen logikus lenne. Mint ahogy mondjuk az Örs vezér terén a buszvégállomásnál, ahol nem csak az egyes megállókban jelzik, melyik busz mikor indul, hanem egy nagy kijelzőtáblán már a metró felől érkezőknek is.

Egy kattintás és nem maradsz le a friss posztokról:

A bejegyzés trackback címe:

https://futurista.blog.hu/api/trackback/id/tr132017196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metál -e a bimetál? 2010.05.20. 11:19:32

mert mindenki rohanna, ami balesetveszélyes.

Pdaw 2010.05.20. 11:23:59

@Metál -e a bimetál?: Nem feltétlenül, mert ez lelassítaná a vaktában, infó nélkül reménykedve rohanókat.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.05.20. 11:24:25

Ez nem kultúrország, itt balesetveszélyes lenne, könyörgöm meg ne csinálják!

Hümüzhümümüz 2010.05.20. 11:25:20

Meg legyen popcorn árus a mozgólépcső felénél, hátha valaki megéhezik az ácsorgásba. :D Amúgy jó ötlet.

Kovacsla 2010.05.20. 11:26:23

@Metál -e a bimetál?:
Most inkább rohan mindenki ha kell, ha nem, az esetek nagy százalékában feleslegesen. Szerintem kifejezetten jót tenne mindenkinek az időbeosztásának és a lelkének is. Egyébként kicsit "csövön a lyuk" érzés, tényleg semmibe nem tartana megvalósítani. Jelentősége meg inkább az esti órákban lenne, amikor már nincsen tömeg a mozgólépcsőn, de a szerelvények nem járnak 2-percenként, csak 8-10 percenként, így könnyebb is meg érdemesebb is sietni, ha van miért.

Macibb

OkoskaTo:rp 2010.05.20. 11:27:13

Még az általunk mélyen lenézett bugris oroszok is képesek rá a "cseppet" nagyobb forgalmat lebonyolító metrójukban, hogy a mozgólépcső jobb oldalára álljanak.

jakab 2010.05.20. 11:29:40

szerintem meg tök felesleges.
a metró az üzemidő nagy részében 2-4 percenként jár. Emiatt napközben nem nagyon éri meg rohanni a metró után, úgyis mindjárt jön a következő, és közben el lehet sétálni a kiszállás szempontjából optimális kocsihoz.
Az üzemidő fennmaradó részében (hajnalban meg éjszaka) pedig már kint vannak az érkezési időpontok, mégpedig épp a mozgólépcsők előtt.

Persze vannak olyan szituációk, amikor két perc is számít. Ilyenkor még mindig fel lehet lökdösni az embereket, de egy tömeges metró után szaladgálás, amit a fenti javaslat kétség kívül maga után vonna, inkább rontana a helyzeten, mint javítana.

ebedli 2010.05.20. 11:32:08

@OkoskaTo:rp: A magyar büszke nép, oda áll, ahová akar és kész.

sebi77 2010.05.20. 11:32:58

Nem vagyok hímsoviniszta, de a cikkben olvasható félmondat miszerint a szebbik nem szokott keresztbe feküdni a mozgólépcsőn (de nem csak ott) megegyezik a saját tapasztalataimmal is. Mindegyik úgy közlekedik mint valami baroness, szép komótosan, egyenes vonalban, tekintet nélkül mindenki másra.

belekotyogok 2010.05.20. 11:33:11

@jakab: jajj, képzeld, az emberek nem csak csúcsidőben utaznak 3 megállót, hanem pl este 9-kor is, és ha át kell szállnod a metrón, és el kell érni valami olyan buszjáratot, ami ilyentájt már csak 15-20-30 percenként játr, hát hidd el, hogy praktikus lenne egy ilyen kijelző. De talán meg lehetne oldani, hogy csúcsidőben, a kedvedért, kikapcsolják....

belekotyogok 2010.05.20. 11:34:15

@Pdaw: szerintem is így van. sokkal kevesebben rohannának, ha tudnák, hogy mi a helyzet.

belekotyogok 2010.05.20. 11:35:32

@jakab: a feltüntetett érkezési időpontok csak akkor érvényesek, ha a te órád mp-re együtt jár a bkv-órájával...(mint pl az enyém, hogy ne hiába teperjek az örsön :) )

total eclipse (törölt) 2010.05.20. 11:37:54

nagyon jó lenne, amikor épp a lépcső tetejére érsz, előtted zsúfolt tömeg, és látnád, hogy 3 másodperced maradt...
szerintem is balesetveszélyes, és csak az anyázást segitené elő, ha valaki feltartana.

pera 2010.05.20. 11:46:09

Én kezdetnek annak is nagyon örülnék, ha a piros metronál is azt látnám végre, hogy mikor jön a metro és nem azt, hogy mikor ment el.

Tuur Ion (törölt) 2010.05.20. 11:49:48

Ez a BKV ezt képtelen lenne megcsinálni. Talán először is kéne írni egy tanulmány, mondjuk 40 millióért, hogy máshol hogy van. Aztán egyet 70-ért az itteni adaptálási lehetőségről. Vagy inkább kettőt. Aztán csinálni 60-ért egy közvéleménykutatást. Vagy többet. Aztán kéne promótálni, az 500 millió.
Mihály bá meg majd összüti 50ezerét a tartókat a sufniban, a Pesta gyereke megcsinálja 10000-ért a villanyszerelést, a Nikolett használt PC-je meg jó lesz vezérlésre. Aszt akkó okosba meg van oldva.

azallamenvagyok 2010.05.20. 11:52:35

egy kis önfegyelemmel többre menne az emberiség:) ráadásul nem csak egy problémát oldana meg

Anina81 · http://hogymondjak.blog.hu 2010.05.20. 11:57:05

Jó ötlet! A Borároson van hasonló szerkentyű, ott az összes busz indulását kiírják (vagyis, hogy hány perc maradt indulásig), így nincs az, hogy boldog-boldogtalan leömlik nagysietve a 4-6-osról a járatokhoz, hogy aztán a megállóba beesve lássa, még van 6 perc az indulásig...

pioker1933 2010.05.20. 11:57:19

Magyar embernek nem való ilyen kijelző. Itt úgyis képtelen a többség jobbra állni, és még ő van felháborodva, ha körbe sétálják. Neki JOGA van ahhoz, hogy oda álljon. Az hogy esetleg önzetlenül szolgálja más ember érdekét, úgy hogy neki egy fillérjébe sem kerül, és még csak erőfeszítésbe sem, az már büdös.

Az autó közlekedés is azért olyan, mert ott is lerohad az ember lába, ha egyszer rá kellene lépni a fékre és elengedni a másikat.

Lófasz kell itt, nem innováció!

jakab 2010.05.20. 11:58:43

@belekotyogok: ha valakinek nem fontos, hogy pontosan járjon az órája, az általában tud két percet várni egy metróra is.

Spec. az örs esetében nem egy újabb óra felszerelése volna a megoldás, hanem hogy ne kelljen 10 percet tekeregni a másik közlekedési eszközig. Én is szoptam ezzel, amíg a külkerre jártam, meg mostanában, amikor csömörre... Ugyanez érvényes a keleti pu-ra is, ahol ha valaki nem fürge, simán kódoroghat negyed órát is, ha mondjuk a kettes vágánytól el akar jutni a kettes metróhoz.
Persze éntőlem felszerelhetnek akármit akárhová, de attól az még nem lesz optimális megoldás, csak pénzkidobás.

immobull 2010.05.20. 12:04:54

Irigylem a problémáját annak aki a pár percenként járó metróra sietne. Falun meg örülnek, ha napjában 3x van busz, vagy vonat. De nagyobb városokban sem ritka, hogy a busz csak 10-30 percenként jön csak.

Kopi3.14 2010.05.20. 12:06:02

@belekotyogok: a fél mozgólépcsö rohan, hogy erléje a két percenként járó metrót csucsidöben, a leszállni akarókat meg majd fellökik, elállják az ajtókat, stb. Golyó kéne, nem újabb kijelzö.

zsírvezér 2010.05.20. 12:11:24

Az anyátokért rohantok, úgyis jön a következő !

zsírvezér 2010.05.20. 12:12:02

na perszer annak is az anyját aki a kérés ellenére a bal oldalt horpaszt.

belekotyogok 2010.05.20. 12:12:44

@jakab: azért bocs, ha nem igazítom mindennap az atomórához az órámat, hanem van kb 30 mp eltérés. - ami ugye már bőven elég arra, hogy lekéss egy metrót.

Az ÖRs tényleg szar egyébként, nonszensz, hogy 5-10 perc pl a troliról átjutni a metróhoz...főleg, ha árral szembe mész....pl a hévről letóduló tömeggel...váááá :D

Shopping 2010.05.20. 12:13:15

@zsírvezér:
OTT A PONT!!!!!!

Nem kell óra, amekkora paraszt egy nép vagyunk, csak lökdösődés lenne a vége...

olahjan 2010.05.20. 12:14:54

Ha jól emlékezem, Isztambulban a metró (a mi fogalmaink szerinti metró ott a 2-es számot viseli) rendelkezik ilyen berendezéssel, még ha nem is a külső kapuban, hanem lent, ahonnét 2-3 perc séta és némi mozgólépcső után érhetjük el a tényleges állomást.
És ezenkívül a metróállomáson, ahol nálunk csak azt láthatjuk (jobb esetben) mennyi idő kell a következő szerelvény érkezéséig, azt is mutatják, hogy (közlekedési) dugó hol-merre van a városban. Szerintem ez még futurisztikusabb.

belekotyogok 2010.05.20. 12:15:41

@Kopi3.14: persze vicces, hogy egyesek életük kockáztatásával vetik magukat a metró záródó ajtajába, de van, hogy számít 2-3 perc...főleg, ha több eszközt is igénybe kell venned.

SZerintem meg sokan nem rohannának, pont ezért, mert látja, hogy még bőven leér. LEgalábbis ha magamból indulok ki, bár alapvetően nem szoktam embereket félrelökve rohanni.

- Rendi - 2010.05.20. 12:20:14

@pera: "Én kezdetnek annak is nagyon örülnék, ha a piros metronál is azt látnám végre, hogy mikor jön a metro és nem azt, hogy mikor ment el."

Miért, attól hamarabb jönne a metró?

Unbiased 2010.05.20. 12:21:55

Az hasznosabb információ lenne, hogy várhatóan hány perc múlva érkezik a következő szerelvény. Műszakilag megoldhatatlan?

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.05.20. 12:22:22

sztem se lenne jo.

most ugyanis nem rohannak az emberek, max. sietnek.

ha lenne kijelzo, akkor valoban egymast taposnak megfelelo jel eseten.

en mar leszoktam a rohangalasrol, az a megnyert 10-20 mp (a moszkvan esetleg 30) olyan ritkan szamit, hogy inkabb lekesek havonta egy szerelvenyt. persze itt a rohangalosok vilagaban ez ismeretlen mentalitas

panteon 2010.05.20. 12:22:31

@belekotyogok: 2-3 percel előbb kell elindulni otthonról... -))
Hova kell ilyen pontosan ékezni?

kewcheg 2010.05.20. 12:22:52

Ugyanez hipermarketben.Lehetne néhány perccel előre jelezni, hogy melyik pénztár, mikor kezd el működni...

panteon 2010.05.20. 12:24:00

Azt figyelitek, hogy a rohanó versenyzők zöme nyugger?

moli 2010.05.20. 12:24:06

mikorra is igertek a bkv-nal, hogy kicserelik a felperces (amugy statisztikan alapulo) visszaszamlalast valodi masodpercesre?

belekotyogok 2010.05.20. 12:29:55

@panteon: a gond az, hogy hiába indulok el 2-3 perccel előbb, ha min. 2-3 járatot kell igénybe vennem. Ha pl a buszom, mellyel az örsre jutok, nem jön időben, akkor ott buktam akár 5-10 percet is, és az örsön - mint említettük - egyik oldalról átjutni a másikra (átszállni egy másik buszra, ami természetsen a tér másik végéről indul) szintén jelent 5 percet is, tehát lassan fél órával előbb kell elindulnom, nem 2-3 perccel.
Mégegyszer mondom, hogy nem a "kétmegállótutazokapirosmetróval" - típus vagyok.

Gonosz Nyuszi 2010.05.20. 12:30:05

on:
És akkor hol maradna a meglepetés izgalma?
Nem jó mindent előre tudni.
>:o)

Terézágyú 2010.05.20. 12:31:21

Szerintem is tülekedés lenne...

Mondjuk azért "rohanásról" szó sincs, egyszerűen csak ballagnak lefelé az emberek az állók mellett...
És gyakran nem is feltétlenül a sietség miatt, hanem mert nem szeretnek ácsorogni...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.20. 12:37:58

@Metál -e a bimetál?: Nem feltétlen.

Én most is megyek a mozgólépcsőn lefelé, hiszen ki tudja, lehet hogy pont emiatt megy el az orrom elől a metró. Sokszor feleslegesen ballagtam, sokszor nem, és sokszor hiba volt nem megkérni az előttem állókat hogy engedjenek el, mert pont emiatt megy el a metró.

Ha tudnám, hogy még van egy perc vagy több a szerelvény érkezéséig, akkor nyugodtan álldogálok hiszen úgy is elérem, és ha tudni lehet, hogy sietni kell, akkor valószínűleg az előttem állók is jobban megértik, hogy haladni szeretnék.

KÖVETELEM, hogy ezt a rendszert vezessék be azonnal.

panteon 2010.05.20. 12:43:23

@Terézágyú: Szerintem meg azért rohannának az emberek mert mindenhova rohannak..

Szerintem halálra taposnák egymást ha látják,hogy mindjárt jön a metró, függetlenül attól, hogy van-e valami sürgős elintéznivaló vagy sem.
A nyugger pl ezért rohan reggel a gurulós kocsijával amiben 3 krumpli meg egy retek van mert jön "a sorozat".

phoenixe 2010.05.20. 12:43:39

Kicsit spanyol viasz szagu. Helsinkiben 2x 2 sor irja, hogy mikor es hova indul szerelveny a mozgolepcso tetejen.

ampelmann 2010.05.20. 12:54:00

szerintem meg tegyek elobb rendbe az egesz budapesti kozlekedest es utana johet a csilli villi kijelzok, meg wifik a buszokra.

tzi 2010.05.20. 12:55:25

@phoenixe: ez Daniaban is igy van, mar fent lehet tudni hogy melyik iranyba mikor indul a legkozelebbi.
Ettol viszont meg jo az otlet, nem? Es pesten spanyol viasz :)

isssti 2010.05.20. 12:57:19

Ezt a sok begyepesedett, szocializmuson nevelkedett kispolgárt!!! Aszonyga: "efftársak, ne legyen utastájékoztatás, mert az megzavarja a szocialista rendet -mindenki összevissza rohangálni fog!"

Erről egy pár év előtti miskolci buszfelirat jut eszembe: "utazzunk fegyelmezetten"

Értitek! Efftársak, csak semmi individualizálás!

- Rendi - 2010.05.20. 12:58:42

@shoviet: "Ettol viszont meg jo az otlet, nem?"

Az ötlet jó, csak nem birkáknak.

lunatik 2010.05.20. 12:58:50

@Gery.Greyhound: az oke, hogy ha te latnad a lepcso tetejen hogy van meg egy perc, akkor szepen alldogalnal, de aki fel percel kesobb er oda vagy 40 masodperccel, na az a csapat, vagy nagy resze kezdene esznelkul rohanni lefele.
aztan a lepcso aljaban teged is elerne a lavina..

esef 2010.05.20. 13:07:10

Ugyan már! Azért kitenni, hogy évekig próbaüzemben menjen, aztán meg kiderüljön, hogy szar?

panteon 2010.05.20. 13:13:50

@isssti: :DDD
Hát nálunk ez van bakker....
A Magyar emberre vigyázni kell mert az megy minta birka, vagy ellopja......

rókarudi 2010.05.20. 13:14:18

@Unbiased:
Nem.
Bécsben egész jól működik pl.

panteon 2010.05.20. 13:17:38

Egy olyan kijelző kellene mint amit Hagyó fegyenc rendelt meg a Hév végállomásra.
Abból nem lenne probléma mert nem mutat semmit, és olyan lenne minta mesében: Csináltunk meg nem is.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.20. 13:19:24

@panteon: És neked ahhoz mi közöd, hogy a "nyugger" miért rohan? Joga van hozzá, neked meg kötelező lenne elengedni ha van rá lehetőség. Megjegyzem, pont nyuggert nem láttam még mozgólépcsőn lefelé ballagni, ők inkább azt csinálják hogy középre állnak, ha meg mégis a mozgólépcső szélét választják, az következetesen a bal.

Egyébként nekem a párizsi rendszer is megfelelne. Ott nincs kijelző a mozgólépcső tetején, viszont simán fellökik az idióta balkáni (pl magyar) turistát ha a bal oldalon áll. A helyiek valamiért tudják mi a rend, és nem is állnak a bal oldalon.

panteon 2010.05.20. 13:24:26

@Gery.Greyhound: Annyi közöm van hozzá, hog engem lök fel amikor elsuhan...

Laceeka82 2010.05.20. 13:25:18

amig a metró nem jön, legyen már egy kurva is, aki szájjal kielégit

Laceeka82 2010.05.20. 13:26:26

elég sűrűn jár a metró, rühellem aki még ott is rohan, EZÉRT ÁLLOK BAL OLDALRA!!! XD XD XD

Kacsó 2010.05.20. 13:26:45

Nemcsak Bécsben, de Berlinben is működik.

Picsasereghajtó 2010.05.20. 13:32:03

@panteon: "2-3 percel előbb kell elindulni otthonról... -))"

Mármint mozgólépcsőnként. Ha már átszállás is van, az 4 mozgólépcső, és ha egy negyed óránként közlekedő buszt késel le emiatt... Persze, indulhatnék fél órával is hamarabb, csak a te kedvedért, de jóval egyszerűbb fellökni az olyan parasztot, aki csakazért is balra áll még akkor is, ha tőle jobbra a mozgólépcső üres.

Különben csatlakozzatok:
http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=131972342519&ref=ts

Picsasereghajtó 2010.05.20. 13:33:55

@Laceeka82: Én meg rühellem aki a bal oldalra áll, úgyhogy felrúglak. Üdv a Balkánon.

Nem lenne egyszerűbb, ha te jobbra állsz, én pedig szépen elsétálok melletted?

kendyone 2010.05.20. 13:45:09

egyszerűbb csak simán jobbra állni a mozgólépcsőn annak aki nem siet. ez több országban működik és egy fillérbe se kerül.

Kopi3.14 2010.05.20. 13:45:57

@belekotyogok: annyival idöben kell elindulni.

Dester 2010.05.20. 13:49:18

@Gery.Greyhound: pontosan így gondolom én is. Arról nem beszélve, hogy éjjel, amikor már csak 10 percenként jár, de választhatok pl. a villamos (esetleg séta) és a metró között, akkor nem mindegy, hogy másfél perc vagy 10 perc múlva jön. De mire lemész megnézni, és mondjuk pont még érzed a szelét a frissen elindult metrónak, lehet, hogy épp ezzel késed le a fent álldogáló trolit/buszt/villamost.

Kopi3.14 2010.05.20. 13:50:56

@belekotyogok: és ha nem férsz fel a metróra akkor meg dörömbölsz, hogy el kell menned vele? Ez benne van a pakliban.

@Sün! balázs: igen, az embernek kell ráhagyást számolni, ha valahova fontos odaérnie. mi ebben a meglepö?

Kopi3.14 2010.05.20. 13:51:58

@Dester: nem kell lemenni, fenn is van menetrend. Vagy te vakon közlekedsz midnenfele?

Kétkedő · http://egypar.blog.hu/ 2010.05.20. 13:53:11

Elég nagy dominódőlés indulhat be bármilyen lökdösődéstől, főleg a hosszabb lépcsőknél belegondolni is rossz. Ez a kijelző csak növelné ennek veszélyét.

gabest1 2010.05.20. 13:54:08

Egy ilyen kijelző felirata egyet jelentene azzal, hogy "FUTÁS, MÉG ELÉRED!". Vicces lenne látni, ahogy a 70 évestől a százméteres futóbajnokokig a sebességkülönbségből adódóan egymást lökik fel a belső sávban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.20. 13:54:32

Sokkal nagyobb gond az, hogy pld a keletiben miért kell a legzsúfoltabb vonatokat kitenni a legtávolabbi vágányokra?

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.05.20. 14:02:45

Amíg a Deákon nem megy megoldani, hogy a 47-49 villamosból az induljon, amelyik jelezve van, addig mit várunk?

Egyébként ugyanitt a Deákon a villamosvégállomáson azt sem kerülne sokba megoldani, hogy amikor feljössz az aluljáróból, onnan is lehessen látni, hogy hány perc múlva indul a villamos, ne csak onnan látszódjon, ahol már amúgy is a villamoson vagy szinte.

cinika 2010.05.20. 14:03:39

pont elég lenne, ha az emberek úgy használnák a mozgólépcsőt, ahogyan azt sok helyen piktogram mutatta: ácsi a jobb szélére, a sietős meg haladhat bal szélén a lépcsőnek... no de ezek le lettek ragasztva mindenféle reklámokkal, de ha látszana is tenne rá az utazóközönség 90%-a

Picsasereghajtó 2010.05.20. 14:05:59

@Kopi3.14: Mert például a munkahelyemen nem mondhatom azt, hogy bocs, most fél órával hamarabb el kell mennem, csak úgy a biztonság kedvéért, hátha valami paraszt kizárólag az én bosszantásom érdekében a mozgólépcső bal oldalára áll.

isssti 2010.05.20. 14:07:45

@panteon: Nem vagy túl optimista..!

Paleee 2010.05.20. 14:09:09

Ha nem tegnap anyáztam épp, hogy a vak fejemmel jócskán szürkületben rohanok a 45-öshöz az Örs legvégére, és közben próbálom kitalálni a számokat: most mennyi is? Kettő, egy, hat, mégis csak egy, netán nulla? Persze mire odaérek épp kilencről vált nyolcra... szóval igen, kellene az a kijelző az északi oldalra is.

cirrocumulus 2010.05.20. 14:18:03

@Dester: teljesen egyetértek, épp így szoktam én is lekésni - néha az utolsó - vonatom (Déli)... Miután lent kiírják, mi a helyzet, nem lenne valószínűleg nagy költség a lejáratnál is kitenni egy kijelzőt ugyanazzal az infóval...ha meg egyszer végre megtanulunk jobboldalt közlekedni, nem okozhatna ez fellökdösést sem. Legyen!

efhábé 2010.05.20. 14:55:59

@belekotyogok: És ezen mennyit segít az, hogy látod előre, a 2 percente járó metró 20 mp múlva elhúz?
Attól még az Örsön ugyanúgy 5 percet gyalogolsz, a buszra ugyanúgy várhatsz 10-15 percet, szóval pont az általad emlegetett, több átszállásos, sok holtidős utazásoknál pláne tök mindegy, hogy eléred-e a metrót vagy csak a 2 perc múlva érkezőt. Nem tétel az a 2 perc sem ide, sem oda.
És igen, fél órával előbb kell elindulnod, és? Ha ez gond, akkor költözz be a kertvárosból a belvárosba.

efhábé 2010.05.20. 14:59:56

@Laceeka82: Neked csúcsidőben is sikerülne, szegény barátnőd...

sebi77 2010.05.20. 15:01:30

Nem csak arról van szó hogy ki siet meg ki nem, hanem hogy van aki tud lépcsőzni, és nem akarja kivárni amíg a mozgólépcső komótosan fel/leviszi. Azért ez elég tetemes mennyiségű mp-t jelenthet.

Axum 2010.05.20. 15:02:26

Én I. osztályt, étkező és hálókocsit szeretnék a metróba. De komolyan.

hegyilany 2010.05.20. 15:04:42

@zsírvezér: Estefelé, amikor csatlakozásod van, akkor marhára nem mindegy, hogy mikor jön az a bizonyos következő.

HanSolo 2010.05.20. 15:11:21

@Macibb: "Most inkább rohan mindenki ha kell, ha nem, az esetek nagy százalékában feleslegesen."

Jaja, pedig van, hogy ki lehet következtetni, most ment-e el, még azt is, melyik irányba.
Pl. Batthyány tér:
Pár ember épp fölszáll alul a lépcsőre - Örs felé most ment el.
Nagy tömeg - Déli felé most ment el.

MosoMasa 2010.05.20. 15:17:13

Hát hogy még jobban előre legyen jelezve, már Pest határában ki lehetne írni egy gigakijelzőn, vagy sms értesítőben úgy félpercenként, nagyobb plázákban.....

HanSolo 2010.05.20. 15:20:46

@pera: "Én kezdetnek annak is nagyon örülnék, ha a piros metronál is azt látnám végre, hogy mikor jön a metro és nem azt, hogy mikor ment el."

Márpedig ha tutod, hogy az adott időben hány percenként jár a metró, akkor pontosabb a "régi" kijelző. Az másodpercet mutat, ellentétben a kék metróval, ahol fél percenként frissül.
Képzeld el az utóbbit ezzel a friss ötlettel, vagyis a mozgólépcső tetején, amint mutat 30 mp-et, elkezdesz rohanni le, de mire leérsz, már elment a metró, mivel az a 30 mp valójában csak 10 volt...

balfék 2010.05.20. 15:21:36

Legyen óra is és hagyják szabadon a bal oldalt. Mindenki boldog lenne és ez nem is kerülne sokba.

Jaffar 2010.05.20. 15:40:36

Én egy olyan országban élek jelenleg, ahol a metro mozgólépcsöjén a zemberek automatikusan a jobb oldalra állnak, míg akik sietnek (le vagy fel) azok mehetnek a bal oldalon szabadon. Ki is van matricázva a gyengébbek kedvéért, hogy tessék jobbra állni. Persze van egy két idióta itt is, de nem jellemzö. Magyarországon ez nem így van? Ha nem, akkor miért nem?

KolompárRómeó 2010.05.20. 15:44:16

Vannak olyan országok, városok, ahol ez megoldott. Nem a mozgólépcső felett, hanem hamarabb (alul-, felüljáró). El sem kezdesz rohanni, ha nincs esélyed.

Csak pár város, ahol tuti van ilyen: Hamburg, Berlin, Braunschweig.

nothing.at.all (törölt) 2010.05.20. 15:44:20

megnézném, amikor a reggeli csúcsban amúgy is lassan haladó sor majd szépen libasorban jobbra rendeződik, csak hogy aki SIET, 10 mp-cel előbb érjen fel.:D

odamondó 2010.05.20. 15:47:00

@eloszto: teljesen egyetértek. Totális balesetveszély. Ráadásul mozgólépcsőn. Nem kell. Köszönjük. Aki meg kitalálta az induljon az ötletével svájcba. Ott talán van értelme.

Jaffar 2010.05.20. 15:47:06

@nothing.at.all:
Pedig hidd el müködik, igaz, csak a kulturáltabb országokban.

bioLarzen 2010.05.20. 15:47:57

Nagyon szeretem, ha valakinek támad egy valóban praktikus, könnyen kivitekezhető, és olcsó ötlete. Ez nekem ilyennek tűnik. Gratula!

bio

2010.05.20. 15:48:29

miért érzem azt, hogy aki a "miért nem indulsz el időben?" kérdést feltevők táborában benne van, az közel lakik a munkahelyéhez és/vagy kocsival jár?

nem rossz ez az ötlet, csak fel kéne nőni hozzá

láplidérc 2010.05.20. 16:03:56

nevelni kéne a népet és a hangosba bemondani kedves, barátságos hangon, hogy lécci jobbra át. london tömegközlekedése tele van ilyen "én nem zajongok - én meg nem eszek szagos ételt" és társai plakátokkal. ha magától nem megy, rá kell segíteni.

2010.05.20. 16:08:06

@láplidérc: ha jól tudom a nagy cucilizmusban is voltak ilyesmik.. és működtek..

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.21. 16:18:12

bammeg, ez agyarország, itt biztosan nagy sikere lenne a rohanók körében egy ilyen kijelző. de mi a phass-ért rohanni, ha két-három perc múlva ott a következő szerelvény? már kora reggel is egy csomó, a rohanástól pálinkás hagymabűzt izzadó ember utazik, hát hadd legyen mégtöbb izzadós utas.

süti beállítások módosítása