Amerikai csokigyártó hivatásos orákulumot keres

2014.03.01. 15:29 habba

Még nem tudjuk milyen lesz a jövő csokoládéja, de hamarosan kiderül, ki mondja meg. Az is lehet, hogy éppen a kedves olvasó. A Hershey’s, Amerika legnagyobb csokigyártója, csokilátnokot keres! Egészen pontosan Senior Manager - Foresight Activation pozícióra várják az alkalmas jelöltet, de maradjunk egyelőre a rövidebb változatnál.

Tin_Sign_Hersheys_Chocolate_and_Cocoa_Weathered_Retro_Lancaster_PA_Vintage_Country_Decor_TSN1768.jpg

A világ változik, trendek jönnek-mennek az édesiparban is, Gombóc Artúr sem ugrik hasast kétszer ugyanabba a forrócsokiba. Én akkor éreztem először, hogy valami új kezdődik, amikor a nickelsdorfi Aldi parkolójában 1987-ben elfogyasztottam az első fehércsokimat. Azóta már víz nélkül is lenyelem a mákos milkát, sőt, az almás-rumpuncsosat is, amitől az ember szájában karácsony lesz. Az USA feketecsoki-piacának negyven százalékát uraló Hershey’s viszont nemrég úgy döntött, hogy nálam tapasztaltabb és az új ízekre némiképp fogékonyabb szakértővel bővíti csapatát, hogy ő mondja meg neki, merre tart csokoládéipar.

Az álláshirdetés értelmében a csokifuturista fő feladata az lesz, hogy feltérképezze a piaci trendeket, azonosítsa a stratégiai lehetőségeket, és kijelölje a jövőbeli fejlődés útját. Aki látott már céges prezentációt, telepakolva fölfelé mutató zöld nyilakkal, annak ismerős lehet ez a menedzsment terminológia, de azért többről van itt szó, mint egyszerű márkastratégiai feladatról. A csokilátnoknak a csoki jövőjét kell értenie, nagyjából így foglalható össze a meglehetősen részletes álláshirdetés lényege. Tudnia kell, hogyan változik a jövőben a kakaótermést befolyásoló éghajlat, a gyártási technológia, a fogyasztók ízlése, az édesipari K+F evolúciója és így tovább. Kis túlzással a cég végül is egy édesszájú, csokiügyekben bennfentes Ian Pearsont szeretne. A nem mindennapi álláshirdetés az amerikai online sajtót is bejárta, és azóta már a twitteren ajánlgatják egymásnak az emberek az álommelót.

Nem csoda, hogy a Hershey’s szeretné tisztán látni a jövőt: a globális csokibiznisz évente 80 milliárd dolláros forgalmat bonyolít, és folyamatosan bővül: a jelenlegi 3,5 millió tonna kakaó alapanyag helyett 2020-ban már 4,5 millió tonnára lesz szükség, hogy a világ minden csokifüggője hozzájusson az adagjához. Mindeközben a konkurencia olyan ötletekkel áll elő, amit egy kezdő csokifuturista legmélyebb révületében sem bír elképzelni. A Cadbury például nemrég kitalálta az interaktív csokidzsekit, ami az egész világgal tudatja, ha viselője csokoládét eszik:

 

Hogy mindez milyen irányba téríti el az elkövetkező évtized csokitrendjeit, nem tudom, de mondja meg a Hershey's új szakértője. Számomra a legizgalmasabb csokiutópista továbbra is Willy Wonka, akit minden idők legnagyobb édesipari steampunk látnokának tartok (igaz, az umpalumpák kizsákmányolására épülő fordi munkamódszerét többen kritizálják). Kíváncsi vagyok, ki veszi fel vele a kesztyűt, úgyhogy figyelni fogom az álláshirdetés sorsát. Még bőven van idő a jelentkezésre, lehet élesíteni az önéletrajzokat.

 

 

Egy kattintás és nem maradsz le a friss posztokról:

A bejegyzés trackback címe:

https://futurista.blog.hu/api/trackback/id/tr425838410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.