A világon egyedülálló kamerarendszert építenek ki Budapesten
Kevesen tudják, hogy tavaly óta Európa legszigorúbb és leghatékonyabb teherforgalom-szabályozása működik Budapesten: a 12 tonnánál nagyobb járművek tranzitforgalma szinte teljesen kiszorult a városból, helyenként ennél könnyebb járművek sem hajthatnak be. Ha minden igaz jövőre egy világon egyedülálló kamerahálózattal egészítik ki a rendszert, ami az autópályákéhoz hasonló ellenőrzést tesz majd lehetővé.
A Magyar Hírlap cikke szerint ennek számos előnye lesz
- száz százalékos ellenőrzést tesz lehetővé (ami kevesebb járművet és a behajtási díjakból több bevételt jelent a Fővárosnak)
- online lehet kiadni majd a behajtási hozzájárulásokat (az autópályán is csak a kamerarendszer bevezetésével vált lehetővé az e-matricák vásárlása).
Az egész ugyanis az autópályák kamerarendszeréhez lesz hasonló, de annál egy kicsit azért bonyolultabb:
„A Budaörsi úton naponta mondjuk 35 ezer autó hajt végig, lehet hogy ebből csak háromezer a tehergépkocsi. Vagyis nem elég azonosítani a járművek rendszámát, de meg kell határozni az össztömegüket is. Ha ez sikerült, akkor pedig meg kell állapítani, hogy van-e behajtási hozzájárulásuk vagy nincs” – foglalja össze a feladat lényegét Gyarmati Zoltán a Parking Kft. ügyvezető igazgatója.
Ami a tehergépjármű tömegét illeti, ezen a téren is vannak működő, világszerte kipróbált technológiák. Le lehet tapogatni a kocsit lézerszkennerrel, vagy vannak aszfaltba épített, ún. piezo-súlymérők is, amelyek - bizonyos sebesség alatt - pontos információt adhatnak a járművekről. Ezután már nincs más hátra, mint az adatokat összevetni a Parking Kft. és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának nyilvántartásával.
A Szent István Egyetem szakértői szerint 1,2 milliárd forintba kerülne a mintegy kétszáz ellenőrzési pontot magába foglaló rendszer felállítása. Tavaly közel egymilliárd forint folyt be a behajtási díjakból, miközben az ellenőrzött tehergépkocsiknak csak a fele rendelkezett behajtási hozzájárulással. Vagyis száz százalékos ellenőrzéssel a legóvatosabb becslés szerint a bevétel is a duplájára emelkedne, így majdnem egy év alatt megtérülne a beruházás.
A tervek között szerepel, hogy ha már úgyis adott a hálózat és a szoftver, akkor plusz szolgáltatásként olyan dugófigyelő kamerákat állítanak üzembe, mint amilyenekkel például az utv.hu oldalán kísérleteznek.
Egy kattintás és nem maradsz le a friss posztokról:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gramercy 2010.06.01. 18:09:57
2. a rendszamleolvaso rendszer jo, sokkal szimpatikusabb mint a papiralapu vagy peldaul az az elkepzeles, hogy minden autoba gps kerul ami alapjan nem csak a helyzetunket, de a sebessegunket is tudnak...
3. nincsenek illuzioim az autosok $ lehuzasaval kapcsolatban...
QFixo 2010.06.01. 20:34:30
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.06.07. 10:35:16
AMi a jövőt illeti, a BKV-ról már volt szó:
futurista.blog.hu/2010/01/12/milyen_lesz_a_bkv_husz_ev_mulva
Elvileg jövőre startol a bérbringarendszer, arról is szeretnék majd írni. Meg sztem 100%, h lesz dugódíj is előbb-utóbb
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal